Welke e-mailprovider past het beste bij jouw bedrijf?

Frank Brinks • jan. 29, 2024

Wanneer je een professionele website laat maken voor jouw bedrijf, is het belangrijk om na te denken over de professionele e-mail mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld info@bedrijfsnaam.nl. Hiermee kun je communiceren vanuit je zakelijke identiteit. In deze blog bespreken we de verschillende mogelijkheden, vooral gericht op ZZP'ers en kleine ondernemingen.

Waarom moet ik nadenken over een e-mailprovider?

Professionaliteit en geloofwaardigheid, dat is wat een zakelijk e-mailadres uitstraalt. E-mailadressen zoals info@bedrijfsnaam.nl maken direct een positieve eerste indruk op potentiële klanten en partners en tonen aan dat je serieus bent over je bedrijf. Ook helpt een professioneel e-mailadres mee aan jouw merkidentiteit. Het versterkt de herkenbaarheid en consistentie van je merk.

 Bij het kiezen van de juiste e-mailprovider zijn er over het algemeen drie mogelijkheden.

Optie 1: E-mail via je domeinnaam-registrant

Bij de aanschaf van een domeinnaam kun je vaak ook direct e-maildiensten toevoegen. Zo betaal je bijvoorbeeld bij MijnDomein slechts een paar euro per maand voor een onbeperkt aantal e-mailadressen. 


Voordelen: 

● Deze zijn meestal betaalbaar geprijsd. 

● Je hebt onbeperkte e-mailadressen voor een vast maandelijks bedrag. Handig en goedkoop wanneer jouw bedrijf gaat groeien of wanneer je meerdere e-mailadressen wilt voor bijvoorbeeld contact, of administratie. 


Nadelen: 

● Het is moeilijker om je e-mail mee te nemen als je besluit je domeinnaam ergens anders te registreren. 

● Webmail-interfaces kunnen minder gebruiksvriendelijk zijn dan die van Gmail of Outlook. 

Optie 2: E-mail via je websitemaker 

Sommige websitemakers, zoals Wix, bieden ook e-mail mogelijkheden aan. Deze mogelijkheid heeft dezelfde voor- en nadelen als optie 1.

Optie 3: E-mail via Gmail of Office365

Een andere optie is om e-maildiensten te regelen via Gmail van Google of Office365 van Microsoft. 


Voordelen: 

● Het zijn betrouwbare e-maildiensten van hoge kwaliteit. 

● Er wordt gebruikgemaakt van gebruiksvriendelijke interfaces, zoals die van Gmail of Office365. 

● Je ontvangt direct ook licenties voor Excel en Word (of de Google-variant). ● Je hebt geen verplichting om je domeinnaam bij je e-mailprovider te registreren. 


Nadelen:

● De kosten per gebruiker kunnen duurder zijn bij een groter aantal gebruikers dan bij optie 1. 

● De keuze tussen Gmail en Office365 komt neer op een persoonlijke voorkeur. 

Mijn advies: wees flexibel

Als webbouwers met ervaring in zakelijke communicatie raden wij je aan om te kiezen voor optie 3, dus Gmail of Office365. Hiermee ben je niet gebonden aan je domeinnaam-registrant of websitemaker, waardoor je in de toekomst flexibeler bent bij het verhuizen van je domeinnaam of het bouwen van een nieuwe website. Dit biedt jouw bedrijf de beste mogelijkheden voor professionele communicatie en groei. Het is wellicht iets duurder (vooral bij meer dan 1 e-mailbox, maar goedkoop is vaak duurkoop).


Wil je meer weten over dit onderwerp? Neem dan vooral contact met ons op.

door Frank Brinks 16 jan., 2024
Een website laten maken , vraagt om een investering. Over wat het kost om een website te laten maken schreef ik eerder al een blog. In dit blogartikel nemen wij je mee in de maandelijkse en soms jaarlijkse kosten van een website of webshop. Ontdek waar je op moet letten en welke aspecten een rol spelen bij het beheer én onderhoud van jouw website.
28 sep., 2023
Als je je website echt wilt gebruiken als lead-generator in plaats van alleen als online visitekaartje, is het belangrijk om je webpagina's daarop af te stemmen Veel websites, inclusief veel pagina's op mijn eigen website, bevatten slechts een titel, een paar regels tekst en één of meerdere foto's. Maar hoe zou de ideale landingspagina eruit moeten zien?
29 mrt., 2023
Wanneer je een website laat maken en online wil zetten, is het bijna onvermijdelijk om niet een beetje technisch te worden over jouw domeinnaam, e-mail en webhosting. Maar maak je geen zorgen, in deze blog leg ik het allemaal in jip en janneke taal uit.
FAQ webshop
15 jan., 2023
Een voorbeeldlijst voor veelgestelde vragen in een webshop. Meer weten? Neem dan gerust contact met mij op.
10 jan., 2023
Lokaal beter vindbaar worden in Google? Lees deze blog en start direct met het verbeteren van je online vindbaarheid in Google? Hulp nodig? Neem gerust contact op.
07 jan., 2023
Wat kost een website laten maken? Dat hangt af van meerdere factoren. Je leest hier alles over in dit blog artikel. Meer weten? Neem dan gerust contact met mij op.
07 okt., 2022
Wat is een CMS? En wat betekent de afkorting . Je leest er alles over in onze blog.
16 jun., 2022
Frank Brinks Online resultaat is nu officieel Google Partner. Wil je ook meer online resultaat behalen? Neem dan gerust contact op! Hanzestraat 39 - 7006 RH Doetinchem - 06-53266983 - info@frankbrinks.nl.
14 jun., 2022
Disclaimer en privacyverklaring: zijn ze verplicht op mijn website? Je leest er alles over in dit blogartikel van Frank Brinks Online resultaat.
01 mrt., 2022
Vandaag is de eerste werkdag in het nieuwe kantoor: Hanzestraat 39 - 7006 RH Doetinchem - E-mail: info@frankbrinks.nl - Telefoon: 06-53266983
Show More
Share by: