De ultieme landingspagina! (met voorbeelden!) - Frank Brinks
Als je je website echt wilt gebruiken als lead-generator in plaats van alleen als online visitekaartje, is het belangrijk om je webpagina's daarop af te stemmen
Veel websites, inclusief veel pagina's op mijn eigen website, bevatten slechts een titel, een paar regels tekst en één of meerdere foto's. Maar hoe zou de ideale landingspagina eruit moeten zien?
De header
1) Een duidelijke kop (headline):
De kop moet direct de aandacht trekken en de waarde van het aanbod communiceren.
2) Een aantrekkelijke subkop (subheadline):
De subkop verduidelijkt de belofte van de landingspagina en moedigt bezoekers aan om verder te lezen.
3) Een overtuigende afbeelding of video
Gebruik visuals die relevant zijn voor je aanbod en die de boodschap versterken. Video's kunnen ook effectief zijn om de boodschap over te brengen.

De voordelen en statistieken (autoriteit)
4) Voordelen voor de klant (USP's):
Leg uit welke voordelen de bezoeker kan verwachten door het aanbod te accepteren en waarom het waardevol voor hen is.
5) Statistieken
Hoeveel jaar ben je al actief? Hoeveel mensen heb je al geholpen? Wat is de omvang van je team?"

Hoe werkt jouw product / dienst?
6) Duidelijke uitleg met de voordelen
Leg de voordelen van jouw product duidelijk uit, bij voorkeur met tekst en beeld. Het is essentieel om de bezoekers hier echt te overtuigen.
Sluit dit af met een duidelijke en relevante Call-to-Action (CTA) knop die aanspoort tot actie, zoals "Download nu," "Registreer hier," of "Vraag een offerte aan.""

Social Proof
7) Testimonials / reviews
Voeg testimonials of reviews toe om sociale bewijskracht aan je pagina toe te voegen. Dit is gebaseerd op het principe van sociaal bewijs, zoals beschreven door Cialdini. Als je geen reviews hebt, kun je ook succesvolle projecten tonen."

Call to Action
8) Klantgegevens verzamelen
Sluit af met een krachtige call-to-action. Dit kan een kort formulier, een demo-aanvraag, een download of een 'bel mij terug'-formulier zijn.

Wat kan je nog meer doen om je landingspagina te optimaliseren?
- Voeg schaarste en urgentie toe: maak een actie tijdelijk of beperkt beschikbaar. Dit triggert de bezoeker om direct in actie te komen. (1 van de 7 Beïnvloedingsprincipes van Cialdini)
- Test ook verschillende versies van je landingspagina om te zien welke het meest effectief is in het aantrekken van nieuwe leads en pas deze aan op basis van de resultaten van A/B-tests.
- Vaak vergeten: je bouwt de landingspagina op je computer maar bekijk deze ook vooral op je mobiel goed!
- Voeg veelgestelde vragen toe om klanten te informeren. Bijvoorbeeld over niet-goed-geld-terug garantie
Voorbeelden landingspagina's
Landinsgpagina laten maken?
Wil jij een landinsgpagina of een website laten maken?
Vul dan onderstaand formulier in of stuur een Appje!
Landingspagina laten maken

